News Update :

Nike+ Sportband

dimarts, 15 de juliol del 2008

Ja han passat quasi dos mesos de la meva estrena com a runner, o corredor, o tira milles i tot i que no he pogut fer cap més cursa, he aconseguit una cosa que em pensava que no podria ser...anar a entrenar regularment tres dies per setmana. Tot un record per a mi. El cas es que aquest mon, es com una petita droga, com més ho probes, més t'agrada i comences a exigir-te més i més i et marques petites fites que a mida que vas complint, donant pas a unes altres i sense adonar-te, ja estàs enganxat.

I un cop enganxat i que tens clar que això t'agrada i no es vici d'un dia, et vas equipant més i millor. Et mires unes bambes més bones, una samarreta millor, mitjons que absorbeixen la suor, i unes altres malles (o pantalons, depèn dels gustos de cadascú) perquè si no les úniques que tenies acabaran desgastades de tant rentar-les per poder usar-les al dia següent.

Una altre cosa que te això i veig que es bastant comú dintre d'aquest "mundillo" es l'obsessió de tenir-ho tot sota control. Es a dir, no val allò de sortir a córrer perquè si, un cop acabes de fer-ho, tens l'imperiossa necessitat de saber exactament els kilòmetres que has fet, en quant temps, pulsacions, calories consumides, etc, etc. En definitiva, totes les dades possibles per avaluar la teva evolució, si progresses adequadament...

Arribat a aquest punt i sota la meva perspectiva de novell, vaig avaluar les diferents possibilitats de mercat i el primer impacte va ser horrorós...pels preus que s'han de pagar per un aparell d'aquests si volia una cosa realment professional. Vaig descobrir les anomenades primeres marques com Suntoo, Polar o Cardiosport però de seguida les vaig descartar. No hi havia cap model que baixés dels 200 euros i em va semblar un gast excessiu per a algú que tot just comença. Potser més endavant, quan la cosa ja vagi més en serio, encara però no en aquest moment.

Aleshores, mirant i remirant vaig descobrir aquesta polsera de la Nike que es un rellotge que fa a la vegada funcions de pulsòmetre. Em va seduir des d'un principi pel preu, 60 euros, pel seu disseny discret però atractiu, per la seva funcionalitat, et registra distancia, temps, calories cremades i pas mitjà per kilòmetre, funcions que per a mi, ja em sobraven i tot. Però el que sense dubte va ser el més determinant, es la comunitat que ha creat Nike al voltant d'aquest aparell.

Un lloc on pots pujar les dades de les teves curses i poder fer el seguiment dels teus progressos i comparar-les amb les dels altres usuaris registrats, amb els que també pots interactuar participant en reptes. També es pot marcar els teus propis reptes i objectius personals i veure el progressos que estàs fent o fins i tot, crear-te un pla d'entrenament amb la seva aplicació Personal Training que et guiarà depenent de la distància que vulguis completar. En fi, una plana molt entretinguda tot i que un pel lenta a l'hora de carregar ja que tota ella està feta amb flash i amb moltes animacions. No obstant això, està molt currada i es molt adictiva.

Entrant en matèria a parlar del "trasto" diré que desprès de poc més d'un mes utilitzant-lo puc afirmar que els que busquin una mica de professionalitat, que ho deixin córrer i es gastin els calés perquè ni molt menys es un aparell precís. M'explico. Segons las instruccions, l'aparell be calibrat d'una manera que segons ells, no cal recalibrar-ho...fals, molt fals. No hi ha dues persones que caminin o corrin de igual manera, semblant si, però no igual i tenint en compte que funciona amb un sensor que s'ha de col.locar a la bamba i el que detecta es la pasa, doncs això que depèn de la longitud de pasa que tinguis, et pot variar bastant.

Et diu que te un marge d'error del +/- 3% però a mi, m'ha donat més en més d'una ocasió. Exemples: Quan el vaig estrenar, vaig fer una distància real de 5 kilòmetres en un circuit marcat kilòmetre a kilòmetre i la distància que em va mesurar va ser de 5,04 kilòmetres, o sigui que l'estrena va ser molt bona. La segona ja no tant, perquè en una cursa de 6 kilòmetres, em va marcar només 5,84, no obstant dintre del 3% però justet, justet. A la tercera, encara va empitjorar més. En una distància de 7 kilòmetres, en marca 7,40 es a dir, prop d'un 6% de més i així en totes les que he mesurat amb l'sportband.

La conclusió es que es ideal per quan vas a un ritme constant. Aleshores la seva precisió es bastant fiable però a la que en una mateixa cursa varies de ritme, com per exemple seria una cursa de "competició" es quan el marge d'error es més ampli. Per mostra, ho vaig provar en una cursa de nou de 7 kilòmetres, amb canvis de ritme constant i el resultat final va ser el pitjor de tots ja que em va marcar 6,44, suposo que perquè quan vas més ràpid la longitud de pasa es més gran però es clar, ell només detecta el cop que fas amb la sabatilla al terra i te la marca amb la cal.libració que tinguis en aquell moment.

O sigui, xorradetas a part que la veritat es que estan molt bé i enganxen (com les que poso en aquest bloc) si el que busqueu es un aparell que sigui fiable 100% (tot i que dubto que existeixin) l'sportband no es la vostra opció. Ara, si sou com jo que acabeu de començar i amb una idea aproximada del que esteu fent, ja en teniu prou, la veritat es que pel preu està força bé i us farà servei.

Si voleu ampliar l'informacio podeu visitar la web de Nike Store i xafardejar una mica:

http://store.nike.com/emeastore/?cp=EUNS_KW_SU07_ES_Google_B&ref=http://www.google.es&#,es,ES,url;stage,landingpage-311716-311716-187266//161933///0

Share this Article on :
 

© Copyright LAY-NAH RUN 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.